Ta strona korzysta z plików cookies, zgodnie z Polityką Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na działanie plików cookies, w zakresie zgodnym z bieżącymi ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Kliknij przycisk "Polityka cookies" aby zapoznać się z jej treścią lub przycisk "Zamknij" aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Działania marketingowe są nieodłączną częścią biznesu. W końcu klient musi nie tylko dowiedzieć się o tym, że istniejemy, ale także poznać nasze produkty i powody, dla których wybierze akurat zakup w naszej firmie.
Czym się różnią od siebie strategie reklamowe i promocyjne i które są bardziej skuteczne?
Reklama jest jednym z kanałów komunikacji firmy z otoczeniem. Jest formą bezosobową, adresowaną do masowego odbiorcy. Funkcją reklamy jest informowanie oraz perswazja, czyli wywołanie w odbiorcy chęci nabycia produktu. Konsumenci czasem sceptycznie podchodzą do reklam, ponieważ zdają sobie sprawę, że firma informuje o produkcie, ponieważ po prostu próbuje go sprzedać. Dobra reklama powinna zwracać na siebie uwagę i wywoływać emocje niezależnie, czy to będzie zaskoczenie, wzruszenie, czy zachwyt, ponieważ dzięki nim mózg lepiej zapamiętuje. Efekty reklamy są raczej krótkotrwałe. Do popularnych produktów reklamowych zaliczamy głównie: ulotki, plakaty, vouchery, naklejki, katalogi, banery – skupiające się na produkcie, który chcemy sprzedać.
A czym się różni reklama od promocji?
Do działań promocyjnych zaliczamy wszystkie działania, zarówno informacyjne, jak i produktu. Podstawowym celem promocji jest generowanie informacji o firmie i produkcie w oczekiwaniu na reakcję nabywcy, która będzie zgodna z intencją nadawcy. Pozwoli to zbudować pozytywny wizerunek firmy i towaru, a zabieg ten prowadzi do tworzenia oraz pobudzenia popytu zgodnego z interesem nadawcy promocji. Celem promocji jest zwiększenie rozpoznawalności produktu i marki, co w konsekwencji przełoży się na zwiększenie sprzedaży a tym samym zysk firmy. Dobry produkt powinien zaspokajać potrzeby klientów, natomiast kanał dystrybucji to wszelkie działania informacyjne przyczyniające się do wzrostu popytu na reklamowane dobra i usługi. Każda firma i każdy produkt, który chce zaistnieć na rynku i w dłuższej perspektywie się na nim utrzymać, musi zwrócić się w kierunku promocji. Do najczęściej wybieranych produktów promocyjnych należą szyldy, kasetony, tablice, gadżety reklamowe (kubki, smycze, długopisy, notesy, breloki, opaski, słodycze, itp.).
Jaką formę promocji czy reklamy najlepiej wybrać? Zapraszamy serdecznie do naszego Studia Reklamy My4. Przekażemy informacje, doradzimy i zaprezentujemy poszczególne produkty aby były zgodne z Państwa oczekiwaniami.
My4.pl to firma, która oferuje szeroki zakres usług związanych z reklamą, logistyką oraz tworzeniem stron internetowych. W naszym biurze zamówisz baner reklamowy, nadasz lub odbierzesz przesyłkę kurierską oraz zamówisz stronę internetową.